Poszukujesz tłumacza ekspresowego z angielskiego i niemieckiego w Warszawie? Genialne tłumaczenia!

CLAUDE MONET I PEJZAŻ IMPRESJONISTYCZNY CZ. II

Pissarro i Sisley, do których można dołączyć Guillaumina, reprezentują wraz z Monetem pejzaż impresjonistyczny. Camille Pissarro (1831 – 1903), towarzysz Moneta w czasie podróży do Londynu w r. 1870, uczestniczył wraz z nim w kształtowaniu techniki impresjonistycznej. Ale obrazy jego są do końca o wiele bardziej zwarte i przemyślane. Środkiem wyrazu były dla niego równie dobrze rysunki i akwaforty, jak obrazy. Przez kilka lat Pissarro pozostawał pod silnym urokiem pointylizmu. Źródło jego inspiracji było również często odmienne. Przez długi czas Pissarro był pod wpjywem Milleta i podobnie jak on malował chłopów, ale pozbawiając ich epickiego charakteru postaci Milletowskich (Zbiór owoców, Przebieranie kapusty), nie odbierając im jednak poezji (Mała służąca wiejska). Po okresie pełnych powietrza i światła pejzaży malowanych w dolinie Oise (Pontoise, Brzegi Oise) przerzucił się od tematów wiejskich do miejskich (Paryż, Rouen, Dieppej. Inteligentny, bardziej towarzyski od Moneta, być może łatwiejszy do zrozumienia, bardziej niż Monet przyczynił się do rozszerzenia wpływów impresjonizmu. Pod jego to wpływam Sézanne i Gauguin stali się na pewien czas impresjonistami. Alfred Sisley (1839 -1899), Anglik z pochodzenia jest najbardziej ujmującym artystą z tej grupy. Wnosi on do impresjonizmu subtelną wrażliwość, nieporównaną finezję i soczystość plamy koloru, wizję pełną lekkości, odkrywającą tony fioletu i różu w jasnych pejzażach okolic Moret i doliny Loing (Powódź, 1877, Luwr). Styl Armand Guillaumina (1841 – 1927) jest bardziej jędrny. Przyjaciel Pissarra od r. 1863, malował pejzaż paryski, a od roku 1892 wybrzeża Creuse i Agay z ich czerwonymi skałami.

Podobne Artykuły

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.